hur firar man den som är död??

idag fick jag ett litet sammanbrott...
det är pappas födelsedag och jag har aldrig firat den som det måste göras idag och alla följande år...
han har varit död nu sedan i april i fjol och det känns riktigt konstigt att han har födelsedag...
julen gick bra. det var som inget speciellt.. en extra tanke liksom men inget mer.
jag vet inte om mitt sorgearbete startar idag för jag tycker inte riktigt jag har haft något sådant ännu.

jag bröt tyvärr ihop på grund av att min tjej tyckte det var roligt att jag blev arg på en isfläck så jag klappade till bilrutan... sen sprutade tårarna

hur firar man en som är död?
tankar?
levande ljus?
prata?
jag förstår inte hur man ska göra det riktigt.... 
 
Men! 

Grattis PAPPA på 64-års dagen! <3
jag älskar dig och saknar dig!! 

/johanna

Kommentarer :

#1: Milla

:(

Tända ett ljus på graven och ägna en tanke åt den döde är nog vad jag hade gjort iaf..

Ta handom dig/er.

skriven
#2: anki

Tänd ett ljus å tänk å prata om pappa din <3
Kramar i massor !!!!
love u bitch <3

skriven
#3: Victoria

Det var ungefär lika konstigt för mig... Jag hade nära till tårar hela dagen och en liten skitsak fick mig att brista ut i krokodiltårar :( Jag hade också samma tanke som dig; hur firar man en död?? Knäpp som jag är så tänkte jag faktiskt att jag skulle köpa hem grejer till en tårta och fira pappas födelsedag med familjen. Hade då också en förhoppning om att han skulle närvara från "andevärlden". Men i alla fall, så slutade det med att jag struntade i tårta och allt vad det heter, mest för att jag inte ville verka vara ett psykfall, haha... Min tanke är så att jag ska åka till graven, tända ett ljus och sända några ord, närmare våren då snön har smällt lite. Tror inte det är någon större idé faktiskt att åka dit nu, då möts man nog bara av en snöhög.

Svar: du är en underbar person Vicky! Jag älskar dig!
JoL

skriven

Kommentera inlägget här :