superkissnödig

Det jag skulle ha tillagt igår var att operationen är framflyttad en månad. känns lite surt och Lisa är riktigt besviken. Hon är så peppad på detta och läser och tittar på allt hon kan komma över. 
Men den kommer ju att bli och vi behöver inte betala många kronor för den så jag är bara tacksam att det kommer ske! 

idag är det lördag och det lördagsnöje Lisa och hennes pappa har är att gå igenom alla avlopp och öppna toaröret i källaren... 
det är något som är fel för i källarens tre avlopp kommer det ut en massa papper med vattnet i brunnarna.... 

vilket ger ifrån sig en gräslig lukt samt att man inte kan spola i några kranar.... eller i toaletten!! 
och bara för att man inte får gå på toaletten så är jag ju såklart superkissnödig!!

ikväll är det melodfestivalen.. och jag funderade...
om man röstar fram sin favorit i varje lördagssemi, då blir det fasligt jobbigt när finalen kommer för då har man ju alla sina favoriter i den... och hur ska man då kunna välja??

sen har jag försökt klura lite på en provisorisk lösning in till köket så jag kan få flytta ut bordet innan väggen rivs men den sopade Lisa så fort jag fått ur mig det... 
Så får väl ha det såhär..

mina två små pojkar tappar tänder till höger och vänster. Calle har tappat båda hörntänderna nere så han ser ut att vara tandlös då hans underläpp åker in.. och Sixten, ja honom måste jag ta till vetten på måndag då hans tänder växer dubbelt...

inte lätt det här.. stackars pojkar <3

/Johanna

Kommentera inlägget här :