Snö

Fyy tusan vad mycket snö det kommit denna vecka. Skottat som aldrig förr. Ångrat att jag inte köpte mej en snöslunga när jag hade chansen i Sundsvall. Vi tänkte åka till Kiruna för att inhandla en omtalad snöslunga från Clas Olssons. Men DÅ ska det ju snöa i drivor och inte vill jag ge mej ut efter vägarna då. Fast iofs, skulle vi köra fast påvägen hem är det ju bara och sätta snöslungan framför bilen. :) 
 
Blåbilen hade verkligen inte tänkt flytta på sej idag + att den har så himla dåliga vinterdäck så man nästan blir förbannad. Efter mycket grusande, köra fram och tillbaka över vår lilla infart 120 gånger så tog den sej upp. Så nu får den stå parkerad på vägen tills bulan i mitten på infarten är borttagen. 
 
Vi fick besök som tog med sej lunch. Så skulle man ha det varje dag. Syster och Ville har varit här och härjat :) Sen fick Ville skotta lite snö, promenera med Calle 30 meter åt ena hållet och 30 meter åt andra. 
 
Nu ska jag ta och se så utslagen ut som jag bara kan så kanske min bättre hälft fixar middag :) Hoppas kan man alltid ;) 
 
Hejpa
 
/Lisa

Kommentarer :

#1: bättre hälft

önska sig kan man ju alltid ;)

skriven

Kommentera inlägget här :